Op weg naar De ZON....

Normandie 15-04-2011

Voor het eerst een hele week op vakantie.

We gaan proberen een stukje van de Normandische kust te doen.

Dus richting Rouans en we overnachten op de snelweg.

Zaterdag zetten we onze reis verder en in de buurt van Rouans wordt er weer overnacht.

Zondagmorgen vroeg op pad tot de eerste bakker en dan zalig ontbijten met heerlijk frans brood.
Met regelmatige stops gaan we richting Saint Nazaire. Het weer is prachtig dus genieten met volle teugen.
In Saint Nazaire hebben we geen interessante overnachtingsplaats gevonden dus gaan we verder naar La Bernerie en Retz hier is een prima plaats om te staan.

Het sanitaire stelt niet veel voor maar alles is verder best te doen. Betalen met betaalautomaat maar deze blijkt het niet te doen

We maken nog een leuke wandeling met terrasje door het stadje en genieten dan van een lekkere maaltijd in de camper.

's Avonds nog gezellig een filmpje zien en dan onder de wol

We zijn vroeg wakker en besluiten eerst een stuk te rijden en dan op zoek gaan naar een bakker voor het ontbijt,
dit vinden we nog altijd het meest luxueuze aan het weg zijn.
Thuis ontbijten we zelden maar éénmaal weg wordt er iedere dag ontbeten met echt vers brood, Zalig!!!
Na het ontbijt gaan we verder naar Le Croisic een mooie maar zeer drukke plaats.

Na een mooie wandeling rijden we verder naar Carnac.

N 47,58491 E 3,08231

Een klein dorp met een mooie camperplaats midden in de stad gelegen met mogelijkheid om leuke wandelingen te maken.

Dinsdagmorgen rijden we vergezeld van een stralende zon naar Concarneau gekend om zijn jachthaven en zeilraces een echt prachtig zicht met heel mooie grote zeilreuzen.

De stad zelf is enorm druk en niet echt ons ding.

Vermits we maar een week hebben besluiten we om hier door te steken richting Saint Brieuc.

In de namiddeag stoppen we aan een parking in de buurt van Cote Coz om daar te overnachten. Er staat niet dat we er niet mogen staan dus proberen maar.

Woensdag, We rijden verder naar Saint Brieuc en rijden een stuk langs de kust. Ik heb van vrienden een campingboek gekregen CCCamping daarmee kan je buiten het seizoen voordelig kamperen.

Het is een leuke formule €11, €13, of €15 voor een nacht en je kan gebruik maken van alle faciliteiten.

We rijden naar Val St Andre een kustplaatsje en de ingang van de camping is in het midden van het dorp.

Onze oude mercedes moet zich bewijzen met een korte klim zo'n 300m van 21%

Eénmaal boven aangekomen is het uitzicht prachtig je kijkt over de stad en het water echt mooi.

De camping zelf is nog heel rustig omdat het seizoen maar volgend weekend begint en het sanitair is echt top, toiletten, douches, afwasvoorzieningen, wasautomaten en droogkasten, en aan elke staanplaats elektriciteit.

Als je de prijzen bekijkt voor het seizoen is dit echt duur maar nu betalen we €13 all in.

s'Avonds willen we een echte crepe de Bretonne gaan eten beneden in het dorp.

De hondjes mogen mee dus met z'n allen beginnen we aan de afdaling en lagzaam aan is het te doen.

Eerst een wandeling door het stadje en dan een gezellig terras voor onze crepe.

De crepe smaakt heerlijk een lekker glaasje cidre brut erbij echt super.

En nu terug naar boven en dit is echt hard labeur een klim om U tegen te zeggen niet voor herhaling vatbaar.

Na een uitgebreid ontb ijt en een frisse douche zetten we koers naar een stukje jeugd-sentiment richting Saint Malo en Cancale.

Zowel in Saint Malo als in Cancale zijn campers niet echt welkom. Na enige tijd zoeken vinden we in een buitenwijk toch een parkeerplaats en we wagen het erop.

Onze wandeling gaat naar één van de vele restaurantjes voor een super lekkere fruits de mer.

Op een gezellig terras genieten we van deze heerlijke schotel.Een echt smulfestijn.

We wandelen terug naar de cam
per en vermits er hier geen gelegenheid is om te overnachten, rijden we richting Mont St Michel.

Hier krioelt het van de camperplaatsen de één al beter dan de andere

We zoeken er één uit die niet te druk is en waar we nog plaats hebben om buiten te zitten.

Met zicht op de Mont St Michel instaleren we ons en we betalen €10 de ondergrond is kiezel en het sanitair is in orde

Donderdagmorgend reizen we via Mortain en Vire waar we overal regelmatig stoppen omdat het echt prachtig is naar Lion sur Mer.

We blijven hier staan om te overnachten,een plaats dicht bij het water maar geen luxe of voorzieningen goed voor een nacht

Vrijdag vandaag willen we tot Le Treport rijden.

Onderweg stoppen we in Fecamps en kopen op de vismarkt een grote krab en verse mosselen ons avondeten is al voorzien.

Bij aankomst in Le Treport staan we voor een echte ontgoocheling.

Het is hier echt ongezellig vol, de mensen zitten hier als sardientjes in een blik en parkeren is er al helemaal ni bij.
Geen probleem we trekken naar ons alternatief Criel sur Mer.

Vermits het nog niet heel laat in de namiddag is hebben we nog veel keuze om te staan.

Na een wandeling met de hondenfamilie en een terrasje installeren we ons voor de camper en beginnen aan ons avondmaal:

Als voorgerecht vers gekookte krab en daarna mosselen wat moet een mens nog meer hebben.

Na een heerlijke nachtrust en een lekker ontbijt begint onze terugtocht naar Antwerpen

N 50.03217 E 1.30930

N 50.74540 E 2.30462

s'Morgens zijn we vroeg wakker en trekken naar Le Treport.

Daar kunnen we ons voor de bakker parkeren en verwennen onszelf met een ontijt in het hartje van Le Treport gevolgd door een mooie wandeling.

Onze laatste avond en nacht brengen we door in Arques een echt romantisch plaatsje rustig en gezellig om te staan echt een plaats om te blijven onthouden.
Vergeet niet om iets in ons gastenboek te schrijven