Op weg naar De ZON....

Week 1 en 2 van onze winter 2013/14

Dinsdag 26 november

Vandaag de laatste voorbereidingen voor ons vertrek genomen. We zijn klaar en morgen begint onze wintertrip
Woensdag 27 november

Eindelijk is het dan zover. Het is 13u45 We zijn klaar om te vertrekken naar de zon. Vandaag doen we maar een klein tochtje.
We rijden tot de camperplaats van Arras een eenvoudige maar goede camperplaats dicht bij het centrum. Het is voor mij 10 minuten lopen naar het centrum waar ik bij Amarine een fruits de mer ophaal. Een waar feestmaal voor het starten van onze wintertrip. Daarna gezellig tv kijken en onder de wol
Donderdag 28 november

We zijn redelijk vroeg wakker en na het ontbijt om 8u45 vertrekken we richting Orleans. In Les Ageux stoppen we voor een kopje koffie en staan we onverwachts aan een weide geparkeerd met geiten en varkens.Het is een ware tekenfilm zoals de varkentjes spelen op de weide. Om 16u komen we aan in Beaugency. Een mooie camperplaats aan de oever van de Loire in de zomer betalend nu gratis
Vrijdag 29 november

Vandaag langer geslapen en na het ontbijt om 9u20 rijden we richting Payrac een adres uit France Passion waar we begin dit jaar ook al waren. We verheugen ons al op de heerlijke foie gras die ze daar verkopen. Het is 15u als we daar aankomen en we staan er alleen. Wat een teleurstelling de winkel is open alles te krijgen behalve de verse foie gras die is uitverkocht dan maar een stokbrood bijna hetzelfde.

Beaugency 47.7792 1.63690
Zaterdag 30 november

Vandaag naar Fabas waar de vrienden van Willy ons verwachten. Eerst stoppen bij een supermarkt. We ontbijten op de parking waar we veel bekijks hebben, onze twee chihuahua's stelen de show op het dashboard. In Quercy stoppen we nog bij onze wijnboer en dan rechtstreeks naar Fabas. Het wordt een gezellige middag en 's avonds eten we lekker.
Zondag 1 december

Zeer lang aan de ontbijttafel gezeten veel gekletst en een mooie wandeling. 's Avonds een etentje in het naburige dorp Le Plane en dan naar bed
Maandag 2 December

Samen ontbeten met Jan en Karin en dan starten we naar de zon want ondanks het leuke gezelschap is de temperatuur toch veel te laag voor ons. We rijden richting Spanje tot Figueres waar we om 16u aankomen een parking bij de supermarkt maar goed genoeg om onze winter te starten. De temperatuur is hier al opmerkelijk beter en we zien dat het 13° is
Dinsdag 3 December

Lang geslapen en wakker geworden met een zon en stralend blauwe hemel YES dat moeten we hebben. We willen vandaag naar Barcelona. Het weer is prachtig en rond de middag doen we een stop bij een benzinestation waar een terrasje is en drinken daar onze eerste koffie zalig 18° in de zon je voelt ze door je kleding komen. In Barcelona is het weer ook nog mooi en de camperplaats is midden in het centrum. geen Wauw maar om de stad te bezoeken is het reuze. De plaats is bewaakt en kost € 20 voor 24 uur dat wil zeggen van 10 tot 10 dus maken we een mooie wandeling. 's Avonds gezellig eten in de camper en tv kijken.
Woensdag 4 December

Vandaag vroeg op want om 10 uur moeten we van de parking. Voor ons niet zo'n probleem, de stad is mooi maar 1 dag is genoeg voor ons. Het slapen viel mee maar Barcelona is een levendige stad dus toch wel redelijk wat geluiden 's nachts. Vandaag willen we toch nog wat km doen richting zuiden. We rijden tot Park Naturel Delta de l'Ebre waar we een prachtig plaatsje vinden in de zon op het strand. Bij aankomst juist enkele vissers maar daarna staan we er alleen gewoon prachtig zand zon en zee wat wil je nog meer
Donderdag 5 December

We hebben fantastisch geslapen pik donker en geen geluid alleen het ruisen van de zee. Na het ontbijt gaan we tot voorbij Valencia tot Sidi Aler een mooie en rustige camperplaats een zeer fijne en rustige dag
Vrijdag 6 December

Vandaag via de kust tot aan Javea een plaats waar we begin dit jaar ook gestaan hebben.Bij aankomst blijkt het druk op de camperplaats te zijn maar de zon is van de partij dus hebben we het goed. We maken een wandeling en doen een terrasje
Zaterdag 7 en zondag 8 December

Vannacht goed geslapen en na het ontbijt trekken we richting Benidorm waar Kris en Ingrid ons opwachten. Het is een warm onthaal en de sfeer is direct ok.Tegen de avond wandelen we naar de stad waar we ons tegoed doen aan een heerlijke Zarzuela.
Zondagmorgend wordt eerst de was gedaan en dan trekken we naar de markt. Na de nodige tapas en sangria trekken we terug naar de camping het was weer een echt gezellige dag
Maandag 9 en dinsdag 10 december

Soms ontmoet je mensen waar je vanaf het eerste moment een goede klik mee hebt . Wel Kris en Ingrid zijn zo'n mensen het klikt tussen hun en ons en ook met onze hondjes. We maken ongelooflijk veel plezier en we maken samen mooie wandelingen. Maandag gaan we naar de markt en doen natuurlijk de nodige terrasjes. 's Avonds duik ik de keuken in en kook voor ons vier.Dinsdag trekken we oud Benidorm in en komen terecht in een fantastische tapas bar een waar genot zoooooooooooooooooooooooooooo lekker. 's Avonds vroeg onder de wol

Vergeet niet om iets leuks te schrijven in ons