Op weg naar De ZON....

Week 10 en 11 van onze winter 2013/14

Donderdag en Vrijdag 30 en 31 januari

Na het ontbijt grote activiteiten. Ik ga wassen en de camper even opruimen. Naar het wassalon ga ik met de fiets en het is er druk blijkbaar gaat heel camperland vandaag wassen.
Na de middag genieten we van een aperitiefje op ons prive terras bij de camper.
Vrijdagvoormiddag ga ik naar de pedicure en de kapper en Pezo ook een kappersbeurt in het hondensalon.
Na de middag een terras in het centrum en de dag is om.
Zaterdag 1 Februari

Op zaterdag is het markt in Alhäo en dus ga ik naar de markt. De vismijn is dan ook extra gevuld met allerlei lekkers. Vandaag laat ik me verleiden tot de verse paling. Na de middag verhuizen we naar een plaatsje waar we vorig jaar ook gestaan hebben Parc Da Galle. De camperplaats doet het goed want er is bij gebouwd en er is nog plaats op het nieuwe stuk. We maken een wandelingetje en pikken nog snel een terrasje.

Zondag 2 Februari

Vandaag een mooie dag. We zitten gans de dag buiten en genieten van de zon.We maken een wandeling en doen een terrasje.Vermits het de volgende dagen wisselvallig weer wordt besluiten we om voorlopig hier te blijven staan.

Maandag en Dinsdag 3 en 4 Februari

Het weer is echt heel wisselvallig dus genieten we van de mooi ogenblikken

Woensdag 5 Februari

Het is redeleijk mooi weer dus in de voormiddag wordt er gepoetst en in de namiddag een wandeling en een terrasje. Willy heeft zich bezig gehouden met de weerberichten en die zijn niet zo schitterend voor de volgende 10 dagen.
We overwegen om een heel stuk terug Spanje in te gaan om daar toch het betere weer op te zoeken.

Donderdag 6 Februari

Het is STR.....weer en we besluiten om morgen terug naar de omgeving van Almerimar te trekken waar we Kris en Ingrid zullen terug zien.
Na de middag ga ik naar de Algarve Shopping maar vermits dit deels openlucht is, is het er niet zo aangenaam en evengoed heel nat. s'Avonds hebben we een borrelafspraak met Peter en Olga

Vrijdag 7 Februari

Na het ontbijt maken we alles reis klaar en nemen afscheid van Peter en Olga en om 10 uur vertrekken we terug richting Spanje naar de zon. We hebben niet echt een einddoel voor vandaag. Het rijden gaat vlot en het weer valt redelijk goed mee. Het loopt allemaal zeer goed en we rijden zonder problemen tot Motril bij Fabiola op de stoep. Het weer is er redelijk en we hebben een leuke plaats.

Zaterdag zondag en maandag 8-9 en 10 februari

Na het ontbijt gaan we naar Almerimar waar we afgesproken zijn met Ingrid en Kris. Onderweg wordt er eerst nog gewinkeld en getankt.De laatste 20 km naar Almerimar komt er steeds meer wind opzetten en tegen de tijd dat we ter plaatse zijn is het een stevige wind.
Kris en Ingrid komen aan tegen 14 uur en het is een blij weer zien. Zij stellen ons heel trots voor aan hun nieuwe aanwinst. Een Pomeranian met de naam Chica We maken samen een wandeling en doen een terrasje. Tijdens de avond en de nacht komt er steeds meer wind en we worden goed door elkaar geschud. Na een winderige nacht en een goed ontbijt besluiten we om hier te blijven staan maar wel op een andere plaats.Het is gans de dag miezerig weer maar wel minder wind. De nacht is veel aangenamer dan de vorige daar we volledig uit de wind staan. Maandagmorgend nog veel wind maar wel een stralende zon we maken een wandeling en doen enkele terrasjes.
Dinsdag en woensdag 11 en 12 februari

Dinsdag rijden we naar Motril. Het weer is er beter en de wind minder. Na de middag met een taxi naar Motril centrum waar moedige Kris gelijk bj de tandarts binnen stapt om een tand te laten trekken. We lopen eens door het centrum en met de taxi terug naar de camper. Woensdag prachtig weer en we maken een stevige wandeling met een terrasje.

Donderdag 13 februari

Ik heb op Furgovw.org een camperplaats gevonden Marina del Este die mooi lijkt dus gaan we deze eens opzoeken. De plaats is inderdaad prachtig. We maken een wandeling door het dorp en jachthaven en het is een schilderijtje. We doen er een terrasje en voelen ons gelijk minder goed de prijzen zijn enkel voor de rijke mensen. Na de middag op het strand met de hondenkroost en de zon is flink van de partij.

Vrijdag 14 februari

Vandaag naar Nerja. De camperplaats hier stelt niets voor maar je staat met de neus bij het centrum. We maken een wandeling in het gezellige centrum en genieten van het prachtige weer. 's Avonds gaan we eten voor valentijn en dit is een echte teleurstelling. Kris en Ingrid kiezen voor soep en entrecote en dit was echt slecht dus in de camper op de pot.

Zaterdag 15 februari

Het weer is nog steeds prachtig en we besluiten om nog een dag in Nerja te blijven We genieten van alles.

Zondag 16 februari

Vandaag verhuizen we naar Fuengirola. Het weer trekt mooi open en bij aankomst is het warm. We doen een wandeling op de boulevard en genieten van een portie gegrilde sardiennen een waar smulfestijn

Maandag 17 februari

Het weer is vandaag wisselvallig maar toch trekken we naar het stadscentrum van Fuengirola een flinke wandeling die we afsluiten op het terras van onze Engelsman. De rest van de dag houden we het rustig.

Dinsdag 18 Februari

Vandaag marktdag en alles wat erbij hoort Ingrid en Kris beslissen om morgen het Belgische thuisfront terug op te zoeken. Dus we nemen afscheid met een tapas maaltijd.

Vergeet niet om iets leuks te schrijven in ons