Op weg naar De ZON....

Week 15 en 16
Zondag 8 maart

Vermits gisteren Cerise erg ziek was van de warmte en waarschijnlijk ook de vermoeidheid hebben we besloten om vandaag een kalme dag te doen. We rijden naar Comporta een vrij toeristisch dorp dat waarschijnlijk in de zomer erg druk is maar nu bijna verlaten. We maken een kleine wandeling door de hoofdstraat waar er vrij veel horeca is verder genieten we van de rust en komt Cerise ook weer een beetje bij.
Maandag 9 maart

Vannacht goed geslapen en het weer is weer prachtig. We gaan 's middags eten in een plaatselijk restaurant en doen verder niets
Dinsdag 10 maart

Een heerlijk rustige dag zonder veel activiteiten

Woensdag 11 maart

Vandaag vertrekken we vanuit Comporta met de overzet naar Setubal. Van Setubal naar het shoppingcentrum van Monjito en dan verder naar Cascais een iets minder leuke rit daar we midden in de spits Lissabon moeten passeren eens we op onze bestemming zijn genieten we van een welverdiende borrel
Donderdag 12 maart

We hebben heerlijk geslapen en na het ontbijt nemen we de bus naar het centrum van Cascais. De buschauffeur is een echte rallyrijder en buiten mijn verwachtingen om komen we zonder brokken in de stad. De stad is klein en gezellig We wandelen door de smalle straatjes en 's middags eten we op een terras bij een Indïer een heerlijk festijn. Met de bus terug naar de camper en joepie dezelfde chauffeur maar iets minder hevig. We genieten nog van een gezellige avond en een mooi uitzicht

Vrijdag 13 maart

Vannacht groot avontuur ons mooie camperplaatsje werd omgetoverd door de wind tot een echte heksenketel. Dus weinig geslapen en veel bezoek van auto's die hier onder een heldere maan hun ding kwamen doen. Het weer is eigenlijk prachtig met uitzondering tot de wind die blijft het hier omtoveren tot een heksenketel. Wanneer Jean Marc en Josseline terug zijn van een boodschap besluiten we om verder te rijden naar Peniche. We zijn nog geen 500m ver of we komen in een slip vast in het opgewaaide zand. Met de hulp van Jean Marc die matten bij heeft komen we weer los en reizen we verder wel een zeer angstige ervaring.Bij aankomst in Peniche is het druk maar wel heel wat minder wind.

Zaterdag 14 maart

We hebben goed geslapen en maken een grote stadswandeling.
Zondag 15 maart

We zijn vroeg wakker en haasten ons naar de wasserij. De was neemt een groot deel van de voormiddag in beslag maar alles is weer netjes. Na de middag een wandeling en een ijsje eten
Maandag 16 maart

Na het ontbijt en nog even een boodschap trekken we naar Obidos.
Het weer valt mee en de tocht loopt vlekkeloos. op de camperplaats is het druk maar gezellig. Na de middag trekken de grijze wolken op en wordt er gewandeld in het sprookjesachtige dorp.

Dinsdag 17 maart

We stoppen voor een nacht in Batalha Bekend om zijn grote kathedraal

Woensdag 18 maart

We reizen weer een stukje naar het noorden en ons doel is Coimbra de universiteitstad van Europa. Het is een gezellige baan en we zien mooie beelden.Bij aankomst in Coimbra is het al druk bevolkt maar we vinden toch nog twee plaatsen. Morgen smeren we onze beentjes in en verkennen we de stad.
Donderdag 19 maart

Na de middag trekken we de stad in en bekijken we een stukje van de inmens grote universiteit.Het is een vermoeiende maar mooie wandeling. Bij aankomst in de camper ben ik echt dood.
Vrijdag 20 Maart

We hebben heerlijk geslapen en de vermoeidheid van onze wandeling gisteren is weg. Na de middag maken we nog een stadswandeling maar dan wel in het centrum.
Zaterdag 21 maart

We vertrekken in Coimbra en rijden richting Mealhada De regio waar de specialiteit melkvarken aan het spit is. De varkentjes zijn maximum 10 weken en super lekker we genieten echt van deze feestelijke maaltijd. Vervolgens naar Praia de Mira. De oude camperplaats is verdwenen dus zetten we ons op de camping. Het valt mee het is een grote camping waar we momenteel met 6 bewoners staan dus geen drukte en veel vrijheid
Vergeet niet om iets leuks te schrijven in ons