Op weg naar De ZON....

Week 19 en 20
Zondag 5 april

We vertrekken richting Braganza en we overnachten in Chaves een parking bij een klein restaurant gewoon een paradijsje
Maandag 6 april

Vandaag verder naar Braganza. We rijden door een gebergte die paars kleurt van de bloemen het is een prachtige route. Braganza is een grote stad met een kleine oude stadskern die erg mooi is.
Dinsdag 7 April

We verhuizen naar Zamora een eenvoudige camperplaats maar een mooi oud stadcentrum waaar we verschillende kilometers afleggen

Woensdag 8 April
We moeten toch stilaan huiswaarts dus vandaag rijden we tot Valladolid een leuke rit die vlot verloopt. Na de middag maken we een wandeling door het oude centrum
Donderdag 9 April

De weersvoorspellingen voor deze regio is niet zo goed voor de volgende dagen dus hebben we besloten om wat kilometers te doen. We rijden tot de omgeving van Zaragoza waar we stoppen op de parking van een atractiepark. Dit is gesloten dus is het hier heel rustig. Wel geen plaats om de camper alleen te laten

Vrijdag 10 April

Vandaag naar Vic een leuk stadje met een prima camperplaats. Na de middag maken we een wandeling door de stad.

Zaterdag 11 april

We gaan in de voormiddag naar de markt en in de namiddag genieten we van de zon
Zondag 12 April

We rijden verder naar de kust en het weer wordt steeds beter.Rond 11 uur komen we aan Sant Felui de Guixols en we trekken gelijk naar het leuke centrum op 500m stappen We bezoeken er de zondagse markt waar ik 2kg aardbeien voor €2 koop.We sluiten af met een terrasje en de dag is om.
Maandag 13 en dinsdag 14 april

We blijven 2 dagen staan in Sant Felui de Guixols Het is een gezellig en aangenaam stadje om in rond te zwerven. Dinsdag rij ik met de smart naar Platja d' Aro om onze laatste was te doen. Dat werd echt een dure was €«39 voor 3 machine
Woensdag 15 april

We vertrekken op tijd en willen naar het Franse dorp Collioure Hier bracht ik ooit een vakantie door en zou het eens graag terug zien.Het rijden gaat vlot. Onderweg stoppen we op de parking van een supermarkt en wie staan hier ook Jaja Jean Marc en Josseline. We eten samen een hapje en rijden dan verder. Enkele kilometers verder is de baan afgesloten en moeten we wachten tot 16u15 om verder te kunnen. Bij aankomst van de camping blijkt deze een echte ramp te zijn. Slechte plaatsen vieze douchen en slechte wifi. Vermits het al wat laat is en we geen alternatief hebben blijven we dan maar staan. Wandelen naar het dorp via het pad langs het water gaat ook niet want er staat teveel water. Dus voor mij geen camping meer en morgen vroeg weg
Donderdag 16 april.

Zoals gezegd vertrekken we vroeg en we ontbijten in Maury. Dan beginnen we aan een mooie route door de bergen. De gps zegt rechts en de baan zegt gesloten. Dan maar een ommetje. Het wordt een hele om en we belanden dan in Foix. De nieuwe camperplaats blijkt niet veel bijzonder te zijn en we rijden verder naar een France Passion in La Bastide De Serou een foie gras boer en wij weer blij
Vrijdag 17 april

We rijden verder naar Samatan een klein dorp maar toch gezellig
Zaterdag 18 April

We zijn afgesproken met Jan en Karin in Fabas en genieten van een prachtige namiddag en een lekker etentje

Vergeet niet om iets leuks te schrijven in ons