Op weg naar De ZON....

Week 1en 2
Donderdag 27 augustus

Om 7 uur rijden we de straat uit. Eerst nog even tanken in Ekeren en dan gaat het richting Bouzy een escargots kweker. Het gaat vlot tot Zemst en daar begint de file, dan maar stoppen op de parking voor een eerste kopje koffie. We voegen ons terug in het verkeer en het blijft schuiven tot het vier armen kruispunt.We ruilen de file voor regen en dit voor de rest van de rit
Rond de middag komen we Erik en Clairette tegen en de laatste km doen we samen natuurlijk in de regen.
De camperplaats is fantastisch, veel plaats en heel rustig. Het onthaal is super vriendelijk. Onze eerste dag is voorbij

Vrijdag 28 augustus

Heerlijk geslapen maar toch de ganse dag regen, Na het ontbijt rond 9u45 vertrekken we naar Cissey, ook een camperplaats bij een wijnboer van de france Passion. Het weer is iets verbeterd sinds gisteren de regen is verandert in motregen
We rijden de eerste 200 km in de motregen, en dan begint het grijs en het grauwe weer te veranderen, het wordt blauw en de zon begint haar werk te doen en bij aankomst is het 29°
De camperplek is dik in orde, we zetten onze stoelen en tafels buiten en genieten van een prachtige avond
Zaterdag 29 augustus

We worden wakker met stralend weer Fantastisch. We ontbijten buiten en tegen 10 uur rijden we naar Loriol Sur Drome een struisvogel boerderij.
We komen aan tegen 17 uur en zitten buiten tot 22 uur 's avonds
HEERLIJK
Zondag 30 augustus

Na het ontbijt maken we een wandeling naar de struisvogels voor enkele foto's.
Dan gaat de reis naar Vogue een klein dorp aan de Ardeche, het is 30° en we genieten van de rit.
Na de middag maken we een wandeling in het dorp met ons eerste terrasje en nemen een frisse plons in de Ardeche
Maandag 31 augustus

We worden gewekt door de vuikar die de containers komt ledigen. De camperplaats is eenvoudig maar goed te doen in dit prachtige dorpje op loop afstand van de Ardeche. Onze volgende stop is
Saint Marcel 'd Ardeche.
Wanneer we 900m van de bestemming zijn geeft de Gps dame aan "volgende straat rechts" vermits een Gps dame steeds gelooft wordt nemen we dus de straat rechts, ok wel smal he!, na 35m zegt Willy hier kunnen we niet door. Ok dus terug achteruit, met de Smart aan ons gat en een uitstekend balkon, ook voor de rest weinig overschot begint Willy aan de karwei. Met de hulp van Erik en enkele dorpelingen geraken we er terug uit. Een kleine 30 minuten later en een volledig door ons geblokkeerd dorp zijn we uit onze benepen situatie. Met een ommetje naar onze bestemming waar we super ontvangen worden.
We hebben nog een heerlijke dag met 's avonds een wijndegustatie
Ik ga tevreden slapen en ben super blij met mijn goed chaufeureke
Dinsdag 1 september

Op deze eerste schooldag hebben we heerlijk geslapen. Na het ontbijt zijn Erik en Clairette reeds om 9u15 klaar om te vertrekken, ze leggen er echt het zweepke op.
We vertrekken om 10 uur naar Uzés, bij het verlaten van de camperplaats zegt de gps dame: links afslagen 400 m recht door, en ja hoor het straatje waar we gisteren niet door gingen daar moeten we nu uit, dus al de planten zijn dus door ons voor een stuk gekortwiekt maar mijn chaufeureke krijgt ons beestje erdoor. Aan het eind van ons avontuur hoor ik Clairette door de walkie talkie zeggen: Ho spannend he maar als jullie erdoor kunnen, kunnen wij er zeker door.
Verder komen we zonder problemen in Uzés
Woensdag 2 september

Heerlijk geslapen en wakker worden met een stralende zon wat wil een mens nog meer.
Na het ontbijt wandelen we naar de markt Ik koop verse forel voor vanavond en veel vers fruit.We zetten ons op een terras waar enkele straatmuzikanten een fantastisch jazz concert geven We blijven luisteren tot ze stoppen. Na de middag zitten we in de zon en 's avonds eten we forel

Donderdag 3 September

Vandaag na het ontbijt nemen de dames de campers onder handen en de heren gaan op pad voor een internetkaartje.
Na de middag werk ik de site bij

Vrijdag 4 september

Weer een prachtige dag Clairette en ik gaan op pad om de kruidentuin te bezoeken, gesloten enkel in de namiddag open dus dan wat in het centrum lopen en een koffietje. Na de middag terug naar de kruiden tuin en dan met de mannen afspraak op een terras

Zaterdag 5 september

Eerst ontbijten en dan naar de markt deze is op zaterdag zeer groot en verspreidt over het ganse centrum. Het is er verschrikkelijk druk maar gezellig. Nog even een terrasje en dan na de middag rust.
Zondag 6 september

Grote activiteiten, de smart terug laden dan lozen en water tanken en vervolgens rijden we naar een wijnboer in Arles.
Het is een rustige plek maar voor het ogenblik wel veel wind.
Maandag 7 september

We rijden naar Saintes Marie de la Mer. Bij aankomst hebben we geluk en is er plaats op de camperplaats bij de ingang van het dorp. Het is een eenvoudige camperplaats maar ideaal om de stad te verkennen.Na de middag een stadswandeling en een terrasje
Dinsdag 8 september

Na het ontbijt en de was waar ik het gezelschap krijg van een sprikhaan maken we nog een mooie wandeling en pikken we een terrasje.
's Avonds gaan we gezellig eten
Woensdag 9 september

Om 10 uur hebben we een afspraak om met een 4x4 door de Camarque te rijden.
Het is leuk we zien mooie dingen en leren veel bij onder andere: de witte camarque paarden worden zwart geboren en tussen de 3 en de 5 jaar worden ze wit
Na de middag om 15u30 gaan we naar de arena voor een stieren wedstrijd. Het is een wedstrijd tussen de stieren en de jonge mannen die de wimpels moeten proberen te pakken die op de stieren hangen. Een mooi spektakel

Vergeet niet om iets in ons gastenboek te schrijven