April 2016
Vrijdag 1 April

We nemen de boot naar Ayamonte en gaan heerlijke tapas eten

Zaterdag 2 April

Vandaag een beetje gerommeld en wat opgeruimd om morgen te vertrekken. We gaan terug via Spanje daar is het weer beter. Na de middag afscheid nemen van Jean Marc en Josseline
Zondag 3 Aprl

We staan vroeg op en vertrekken om 7u45 richting Fuengirole.
De rit begint grijs maar tegen de middag krijgen we de Spaanse zon. Tegen 15u zitten we op onze plek en worden we super vriendelijk ontaald door Agelina.
Maandag 4 April

Ok we hadden dan besloten om via de kust van de Middellandse zee terug naar huis te gaan omdat het weer daar beter is en wat hebben we vandaag: heel de dag regen
Dinsdag 5 April

Het is terug prachtig weer dus trekken e naar de markt in Fuengirola met de nodige terrasjes is de dag vlug om. Jammer
Woensdag 6 April

Vandaag een flinke wandeling langs de markt van Mijas en vervolgens naar de gezellige boulevard om een terrasje en de dag was weer veel te snel voorbij

Donderdag 7 April

Vandaag doe ik boodschappen en maak alles klaar om morgen te vertrekken.
's avonds gaan we nog iets eten in het restaurant en nemen afscheid met de belofte om in december terug te komen
Vrijdag 8 April

We vertrekken vroeg en rijden tot Aguilas. Het gaat heel vlot dus tijdig op onze bestemming. We kiezen een plaatsje en genieten van de zon en het uitzicht

Zaterdag 9 April

Na het ontbijt rijden we verder naar La Marina een camperplaats die we alleen gebruiken om naar de markt op zondag in Guardamar te gaan. Zoals gewoonlijk staan we dicht op elkaar.
We wandelen nog langs de markt in La Marina en verder is het siesta
Zondag 10 April

We vertrekken om 9 uur naar de markt waar we afgesproken hebben met Diane en Thomas voor het ontbijt Na het ontbijt schuimen we de markt af. We rijden samen naar de camper en genieten van een lekkere tapas maaltijd.
Maandag 11 April

rond 10 uur rijden we naar El Campello waar Ingrid en Kris ons opwachten. We parkeren en duiken het terras op Het is een fantastische dag

Dinsdag 12 April

We rijden naar Benidorm waar we samen met Ingrid en Kris een reuze wandeling maken door het centrum
Woensdag 13 April

We rijden naar een dorp in de bergen Guadalest Een schattig klein dorp dat toch veel te bieden heeft

Donderdag 14 April

's Morgens gaat Willy met de Smart naar de technische controle in Alicante en daarna maken we een wandeling in Vilajoyosa

Vrijdag 15 April

We staan vroeg op en vertrekken Javea een klein kust plaatsje waar ik vorig jaar een lekker ijsje heb gegeten en we willen dat herhalen. Bij aankomst een teleurstelling De camperplaats is gesloten en geen alternatief, dan maar verder en kijken of we iets vinden. Het wordt Tavernes de la Valldigna De camperplaats is dik in orde maar het dorp lijkt wel een spookstad echt dood het is een toeristendorp en het seizoen moet nog beginnen

Zaterdag 16 April

We vertrekken vroeg naar Parqeu National De 'L Ebre Het is niet onze eerste keer dat we hier staan maar het bevalt er ons prima. Normaal komen we aan en staan de weilanden onder water en zitten er massa's vogels nu staat alles droog en bijna geen vogels heel triest

Zondag 17 April

na het ontbijt met vers brood uit het plaatselijk restaurant maken we een grote wandeling en sluiten af met een kan sangria. 's Avonds eten we super lekker in het restaurant

Maandag 18 April

We rijden richting Sant Feliu de Guíxols en halverwege overnachten we bij een cava boer

Dinsdag 19 April

We rijden verder naar Sant Feliu de Guíxols een klein stadje waar we ons heel thuis voelen.De camperplaats waar we reeds vele keren gestaan hebben is afgesloten. De kleinere parking staat vol en we zouden er niet op passen. Dan maar verder naar Palamos een mooie camperplaats maar niet ons favoriete plek. Ik ga Shoppen in Sant Feliu de Guíxols met de smart en ondek enkele campers bij nadere inspectie is het de nieuwe camperplaats Joepie.
Woensdag 20 April

We verkassen naar de nieuwe camperplaats in Sant Feliu de Guíxols. We voelen ons super We hebben een leuke plaats en gaan op uitstap. We gaan naar de plantentuin in Blanes. Er mogen geen hondjes binnen dus Willy blijft buiten en ik bezoek de tuin het is gewoon prachtig maar ik kan niet alles bezoeken het is te groot. Het is wel één van de mooiste tuinen die ik al gezien heb.
vervolgens rijden we tergug richting camper en doen een terrasje in LLoret de Mar een terrsaje ok maar verder niet ons ding.

Donderdag 21 April

Vandaag krijgen we een echte Belgische dag regen regen en nog eens regen dus we blijven gezellig binnen
Vrijdag 22 April

We willen Tossademar bekijken en het is echt leuk een stadje waar we ons thuis voelen

Zaterdag 23 April

Ik wil naar de markt maar bleek dat de markt in Sant Feliu de Guíxols op zondag is Dan maar eens een kijkje nemen in
Platja de Aro een leuke winkelboulevard maar voor de rest echt alleen toerisme
Zondag 24 April

Na de markt vertrekken we naar het noorden een camperplaats in Cabanas. We willen hier enkele dagen blijven om een paar uitstappen in de buurt te doen.
Tegen de middag staan we op ons plaats; het is een rustige plek en de hondjes kunnen eens goed rennen. Vermits er erg veel wind is gaan we na de middag met ons tweetjes winkelen in La Jonquera
Maandag 25 April

Na een winderige nacht vertreken we rond 10 uur naar Cadaqeus.Het dorp waar Salvator Dali het grootste deel van zijn beroepsleven gewoond heeft. De rit erheen is prachtig en het dorp en de omgeving zijn fantastisch

Dinsdag 26 April

Vermits gisteren de baterij van mijn fototoestel leeg was keren we vandaag terug om meer foto's te nemen. Daarna rijden we naar Roses voor nog een flinke wandeling. Roses is leuk maar heel toeristisch.

Woensdag 27 April

Vandaag brengen we alles in orde om morgen te rijden.

Donderdag 28 April

We vertrekken vroeg naar Arzens 15 km voorbij Carcassonne.
Dus onze laatste minten in het zonnige Spanje zijn aangebroken.
We willen Carcassonne bezoeken , al vele jaren rijden we er voorbij maar nu willen we dan eidelijk de oude stad bezoeken en het is echt mooi en gezellig.

Vrijdag 29 April

Na het ontbijt richting St Croix de Volvestre Een mooie en vlotten rit. Het weer is prachtig en na aankomst rijden we met de smart naar Cazeres voor een wandeling en een terrasje.

Zaterdag 30 April

We hebben fantastisch geslapen. Ik rij naar de markt in Cazerse klein maar leuk. Na de middag rijden we naar Fabas op visite bij Ja en Karin "s Avonds eten in le Plan