Op weg naar De ZON....

Maart 2018 deel 2
Donderdag 15 maart

Vandaag een Belgische dag, een groot deel van de dag regen. Tussen de druppels door gaan we toch nog even naar het centrum en in de namiddag brengen we alles in orde om morgen te rijden
. Vrijdag 16 maart

De tocht gaat naar Oualidia heel vlot en zonder problemen. We instaleren ons op de parking beneden in het dorp op zich een leuke plek. We staan net geparkeerd of er komt al iemand oesters aanbieden dus een goed begin. Na het eten van de oesters komen we aan de praat met onze Nederlandse buren Tinneke en Bert. Na een tijdje gepraat te hebben doen we samen een terrasje het is een leuk stel. 's Avonds eten we samen een tajine.
Zaterdag 17 maart

Vandaag een baal dag vannacht ben ik ziek geworden dus gans de dag in bed. Oualidia is leuk om eens te zien maar het heeft echt geen wauw gevoel. Tot op heden hebben we nergens aan de kust een wauw gevoel .

Zondag 18 maart

Vandaag gaat het naar El Jadida De rit gaat vlot en we hebben mooi weer. De camping stelt weinig voor maar om de stad te bezoeken dik in orde. We maken al een korte wandeling door de stad en onze eerste indruk is ok
Maandag 19 maart

El Jadida heeft Portugese roots en daar is nog wel wat van te zien. We bezoeken de oude medina en de Portugese Citerne. Eerst een wapenopslag later een waterreservoir en echt de moeite om te zien. We betalen 10Dh (€1) inkom en dat is terecht. Het is een mooi schauwspel van lichtinval.

Woensdag 21 maart

Vandaag naar het imposante Casablanca. We gaan op camping in Mohammedia en van daar met de auto naar Casablanca. Na de middag bezoeken we de moskee het op één na grootse religieuze gebouw ter wereld. Er kunnen op een gebedsdag 24000 mensen in. Het is vervaardigt uit onderhouds vriendelijke materialen. Titanium, marmer, en hout heel indrukwekkend. Na de moskee brengen we een bezoek aan het aquarium in Morocco Mall en dat valt een beetje tegen

Donderdag 22 maart

Vandaag weer een prachtige dag. We gaan terug naar Casablanca voor een bezoek aan de souks. Na veel wandelen komen we er in . Het is leuk maar we hebben al beter gezien

Vrijdag 23 maart

Vandaag maken we Mohammedia even onveilig. Veel is het niet een klein stukje souk en dan houd het op. We doen nog een terrasje en dan terug naar de camper waar we verder genieten van de zon.

Zaterdag 24 maart

Vandaag naar Rabat. Bij aankomst worden eerst de auto's aan de wasman overhandigt en die heeft er werk aan. Na de middag trekken we de souk van Rabat in en dit is een leuke bedoening. We eten een shoarma die super lekker is en dan terug naar de camper. We doen daar ter plaatse nog een terrasje in de tuin van het restaurant.

Zondag 25 Maart

Onze laatste stop voor Spanje, Moulay Bouselham Het is er druk maar we hebben een leuke plaats Tot een eind in de middag hebben we regen maar dan is de zon van de partij en is het genieten.

Maandag 26 tot en met woensdag 28 maart

We genieten van de zon en de leuke omgeving. Tussendoor maken we alles klaar voor de oversteek terug naar Spanje Bah
Donderdag 29 maart

We ontwaken met een laagje mist Op zich geen probleem maar bij het optrekken van de mist blijft het grijs Dus: inpakken en de boot van 16 uur nemen. De rit gaat vlot weinig verkeer dus tijdig in Tanger Med De administratie loopt ook heel vlot en de boot zou om 17u20 vertrekken volgens onze berekening zijn we dan tegen 20u in Algeciras. En dan begin je met wachten, en wachten, en heel lang wachten. Uiteindelijk begint om 20u het inschepen. We zijn de vierde camper die op de boot gaan en ze willen de campers op de bovenverdieping. Dat lukt met een kleine camper maar niet met de grotere, dus de fransman voor ons zit vast een reden voor ons om te weigeren om naar boven te gaan dan maar in het hoekje geduwd Vermits de stouwer een inschattings fout maakte konden we ons ook niet draaien en dan maar in de verkeerde richting staan de rest is voor straks. Uiteindelijk zijn we om 22u in Spanje en dan moeten we de boot af. Willy blijft wachten tot de volledige benedenverdieping leeg is. Vermits we niet kunnen omkeren moeten we achteruit de boot af. We krijgen een persoonlijke begeleider en het uitrijden van de boot gaat als een fluitje van een cent. Om 23u15 staan we op de parking bij de Lidl en daar blijven we staan voor de nacht.
Vrijdag 30 maart

We hebben fantastisch geslapen en na de koffie gaat het richting Fuengirola. Onderweg doen we nog even boodschappen en met een stralende zon rijden we de rache binnen. Het is een blij weerzien met de vrienden die we hier hebben. Na de middag een kort bezoek van Carlos en Angela en 's avonds is er life muziek dus een leuke dag

Zaterdag 31 maart

Prachtig weer vandaag dus naar de markt in Calle de Mijas een terrasje en genieten van de zon.