Oktober 2022
Maandag 3 oktober

Vandaag een uitje met THomas en Petra naar de markt in Marbella. Het is een mooie markt en in tegenstelling tot veel markten in Spanje is ze heel overzichtelijk. Na de markt en een terrasje doen we ons tegoed aan enkele tapas op de boulevard van Marbella. Weer een leuke dag.
Dinsdag 4 oktober

Vandaag een dag met allemaal kleine boodschappen ter voorbereiding van onze trip naar Marokko. Zelf gebruik ik de locale produkten maar onze Marokaanse vrienden hebben altijd een wenslijstje waar we met liefde voor zorgen. Met de nodige terrasjes erbij toch weer een leuke dag.

Vrijdag 7 oktober

Vandaag de start van een feestweek: Feria del Rosario eigenlijk vergelijkbaar bij ons een grote kermisweek maar wel heel veel ambiance. De start is steeds met een prosessie van de heilige Rosario en dit is wel spectaculair ook met de dames in mooie jurken
Maandag 17 Oktober

Vandaag een laatste etentje met Thomas en Petra bij Ku-Damm op het terras lekker uit de zon en met zicht op het haventje. Uit de zon want vandaag is het weer bakken en braden.
Wanneer we terug naar de camper rijden zien we de kudde everzwijnen weer, ze zijn steeds minder mensenschuw.

Woensdag 19 Oktober

Rond 10u verlaten we Fuengirola onder toezicht van Thomas en Petra. Eerst lozen van grijs en zwart water dan gas tanken en dan richting Algeciras. We zijn er rond de middag en Carlos de eigenaar van het kantoor is blij om ons te zien. We moeten voor het kantoor parkeren dan kan hij ons vannacht bewaken (grote camper is mooie gratis reklame). De tickets worden gekocht en morgen om 9u nemen we de boot. Na de middag wandel ik nog even naar de carrefour voor enkele kleine boodschappen en om nog wat chocolade te kopen voor de vrienden, dit had ik uitgesteld tot de laatste moment vanwege de hoge temperatuur.Wanneer ik terug aan de camper kom wordt ik aangesproken door een Engelse dame, of we ook naar Marokko gaan en of dit een goed kantoor is om tickets te kopen. Op beidde vragen kan ik met ja antwoorden. Dan volgt er een hele babbel en vragen ze ook naar onze plannen, als ze dan horen dat we eerst naar de Iveco garage in Meknes gaan voor onderhoud is hun vraag :mogen wij volgen. Dus opnieuw op pad met een Engels koppel.

Donderdag 20 oktober

Om 6u gaat de wekker Bah niet leuk, opstaan en koffie maken en om 7u vertrekken we richting haven. We zijn niet de enige die oversteken, tijdens het wachten tel ik 42 campers. Voor mij is het toch wel een beetje spannend want het is voor mij de eerste keer dat ik zelf met de auto de boot op moet. Het gaat zeer vlot en om 8u30 beginnen ze te laden, en ja hoor ik moet naar boven rijden en draaien spannend maar ik doe het. Willy staat beneden tussen de vrachtwagens. We ontmoeten elkaar boven bij de politiecontrole en we begeleiden Kate en Ian en alles verloopt zonder problemen. De boot vaart trager dan normaal en we doen er ruim 1u30 over. Bij aankomst moeten we eerst door de scanner en dan douane en politie. De controle gaat traag maar zonder problemen tot ze met de drugshond bij mij komen. Ik was gisteren nog een zak hondeneten gaan halen en die staat in de auto achter mijn zetel dus wanneer de hond bij de auto aankomt wordt hij heel nieuwsgierig naar het eten en de begeleider kan hem met moeite laten verder werken iedereen lachen en de controle was voorbij. Dan gaat het richting Meknes waar we om 17u aankomen en vriendelijk begroet worden door iedereen die er rondloopt. Morgen zullen ze aan onze campers beginnen. s'Avonds nog even het centrum in en onze lange dag zit er op.
Vrijdag 21 oktober

Om 8u30 beginnen de activiteiten de camper wordt grondig nagezien en er wordt besproken wat ze gaan doen. De nodige stukken worden besteld en zullen maandag ter plaatse zijn. We hadden dit voorzien dus geen enkel probleem om hier te blijven stan, we mogen zelfs op het terrein blijven staan. Ook voor Ian wordt alles nagezien maar hij zal morgen middag klaar zijn. Ondertussen ga ik met Kate op pad om internet te kopen zoadt we terug op de wereld zijn.
Vrijdag is gebedsdag en couscousdag dus nodigt Samir de eigenaar ons uit op couscous geleverd in de camper. 's Avonds nog een wandeling door het centrum en de dag zit er op
Zaterdag 22 oktober

Vandaag beginnen ze al met de voorbereidende werken aan de camper zodat ze maandag gelijk kunnen beginnen. De camper van Ian en Kate is klaar en zij trekken verder. We zien elkaar terug in Agadir.In de namiddag gaan we iets eten op het terras van Nadabella één van onze favoriete zaken in Meknes. De ober herkent ons en we hebben een lekker en gezellige namiddag.

Zondag 23 oktober

Vandaag starten we met een heel rustige dag, we genieten van ons ontbijt en van de rust. Na de middag hebben we afgesproken met Tarek in Fez. Hij laat ons een stukje van de stad zien en daarna een etentje op een luxe terras.

Maandag 24 oktober

Om 8u30 wordt er met man en macht gestart aan de camper , alles wat er op het lijstje staat wordt onder handen genomen. We wisten dat het een groot onderhoud was en we hadden daar ook de tijd voor voorzien. Willy blijft stand by en ik ga boodschappen doen. Vermits het meeste werk in de garage wordt gedaan blijft het binnen lekker koel want buiten tellen we 36°

Dinsdag 25 oktober

We hebben weer fantastisch geslapen en worden wakker met 22° dus weer een mooie dag voor ons. Er worden nog enkele dingen afgewerkt en tegen de middag is ons campertje weer helemaal top. Na de middag nog een terrasje en alles klaarmaken om morgen te rijden.

Woensdag 26 oktober

Om 9u vertrekken we naar de kust Mohamadia tussen Rabat en Casablanca Hier hebben we het weekend afgesproken met Asmaa de zus van Laila. Stipt 12u draaien we de camping op en er staan toch al redelijk wat campers. We krijgen een mooie plaats en de rest van de dag genieten we
Donderdag 27 oktober

Vandaag doen we eigenlijk heel weinig. We maken een rit langs de "kust" van Mohamedia en ontdekken een leuk terras waar we natuurlijk gebruik van maken. De temperatuur swingt de pan uit en we hebben 34° met een heel zacht briesje dus best te doen. De rest van de dag brengen we aan de camper door.
Vrijdag 28 oktober

We hebben vandaag een speciale ontmoeting. We kennen de zus van Laila alleen telefonisch, zij woont in Bouznika op 20km van Mohamedia. Ze heeft al dikwijls gevraagd om langs te komen dus vandaag is de grote dag. We hebben afgesproken aan het station en daarna naar een strandhuisje dat ze gehuurd heeft. Het is een super ontmoeting en een heel gezellige dag

Zondag 28 oktober

Vandaag een dag vol verrassingengen.We hebben contact gehad met Aicha die momenteel in Kenitra is en er zit een kans in dat ze langs komen. We weten ook van Frank en Martje dat ze deze morgen de boot nemen in Algeciras dus ook afwachten. Rond 15u komt de Duplo de camping opgereden en zien we na 2jaar Aicha, Moustapha, en Radja terug. Een zeer blij weerzien er wordt veel gelachen en gebabbeld. Rond 17u30 rijden ze verder want ze moeten nog boodschappen doen en terug naar Tiznit. Wanneer we denken dat Frank en Martje niet meer gaan komen komt de grote vrachtwagen de camping opgedenderd. Super na al die jaren eindelijk eens samen in Marokko.
Maandag 31 oktober

Vandaag een uitstap naar Casablanca voor een bezoek aan de moskee. Voor ons de tweede keer maar het blijft indrukwekkend. We doen nog even enkele boodschappen en na de middag eten we iets op een terrasje. Mooie dag