September en Oktober 2019
Vrijdag 30 Augustus

We hebben besloten om vanavond nog een stuk te rijden vermits de files rond Antwerpen en Brussel over dag niet te doen zijn.We rijden tot Berchem in Luxemburg en slapen daar op de parking

Zaterdag 31 augustus

We rijden verder naar Soults sous Forets en komen aan rond 11 uur. We brengen een leuke dag door met Willem en Regien

Zondag 1 September

We vertrekken rond 8 uur en we rijden zonder verkeer dus het gaat vlot. In de late namiddag komen we aan bij een wijnboer in Macon. Met een beetje moeite komen we op onze plaats maar hebben een leuke avond en rustige nacht.
Maandag 2 September

Vandaag naar onze bestemming Uzes. We rijden vlot en tegen 14 uur zijn we in Uzes De verkeerssituatie in Uzes is gewijzigd dus veel zoeken om de juiste weg te vinden maar met een beetje hulp gaat alles. Er is weinig volk op de camperplaats en dus kiezen we het beste plaatsje er uit. Het is er echt heet 34°. Tegen 17uut maken we onze eerste wandeling naar het centrum, we doen een terrasje en keren terug.

Dinsdag 3, Woensdag 4 Donderdag 5, Vrijdag 6 September

We vullen onze dagen in met 2 keer per dag naar het centrum te wandelen , een terrasje tedoen en terug te wandelen. Woensdag gaan we naar de markt.Verder doen we niets veel rusten en tot rust komen.

Zaterdag 7 September

We gaan 's morgens naar de markt en doen een terrasje. Na de markt vertrekken we richting Mirepoix. We overnachten in de buurt van Carcasson.
Zondag 8 September

We vertrekken redelijk vroeg naar Mirepoix in de hoop nog een leuke plaats te bemachtigen. Bij aankomst blijken er feesten te zijn dus geen camperplaats ter beschikking.
Na even rond te rijden besluiten we om langs de grote baan te parkeren en we hebben al bij al nog een goed plaatske.
We verkennen het centrum en doen een terrasje waar we een typische kaasplank eten uit de streek.

Maandag 9 September

We gaan naar de markt en ontdekken dat het een echt gezellige markt is. We pikken een laatste terrasje. Na de middag rijden we verder tot een boerderij in de buurt van Pamier. Een prachtig domein met een schitterende plaats.

Dinsdag 10 September

We brengen een bezoek aan de markt in Pamier waar eigenlijk weinig of niets te zien was. De rest van de dag brengen we door in de zon.

Woensdag 11 September

We maken een rit in de buurt, doen een wandeling en een terrasje en de namiddag blijven we thuis

Donderdag 12 September

Vandaag willen we enkele kilomters verder naar een France Passion maar bij aankomst blijkt de toegang veel te klein voor ons dus op naar de volgend. De volgende kunnen we ook niet binnen en de derde die is gesloten. Bij de laatste hebben we geluk een auberge en we krijgen een leuke plek
Vrijdag 13 September

Na de koffie rijden we naar Saint Michel een eendenboerderij. Een prachtig bedrijf en een mooie plaats om te staan. We mogen zonder probleem enkele nachten blijven. Na de middag brengen we een bezoek aan Auch.

Zaterdag 14 September

We rijden naar Boulogne sur Gesse waar een jaarmarkt bezig is en waar we afgesproken zijn met Jan en Karin. Op de markt zijn veel koeien en paarden maar verder niet veel bijzonders. We hebben een leuke middag en 's avonds gaan we lekker eten Een leuke dag.

Zondag 15 September

We hebben een luie morgen en onverwachts worden we uitgenodigd voor een rondleiding in het bedrijf. We krijgen enorm veel informatie en het is super interessant. Na de rondleiding brengen we een bezoek aan Mirande waar op zondag niets te zien is.

Maandag 16 September

We rijden vandaag verder naar Yanna en Manfred waar we tot het eind van de maand nlijven staan, ik vertrek woensdag terug naar huis.

Woensdag 18 September

Vandaag vlieg ik terug naar huis voor familiale omstandigheden. Willy met onze vier hondjes blijven in Ju Belloc bij onze vrienden.

Maandag 30 September

Na 12 dagen Belgie keer ik terug naar San Sebastian waar Willy en de hondjes mij samen met onze vrienden verwelkomen. Ik geniet van het warm onthaal en van de eerste zonnestralen.

Dinsdag 1 Oktober

We gaan het enkele weken rustig aan doen zodat we even op rust kunnen komen. We genieten van het weer en een terrasje.

Donderdag 3 oktober

Vandaag bestemming Santander, en we gebruiken de camperplaats in het centrum. Het is een nette plaats. Het is een mooie stad maar ik heb geen energie om ze te bezoeken. Stoelen buiten en genieten van de zon.

Vrijdag 4 Oktober

We rijden verder naar Tapia de Casareigo een klein kustdorp met een mooie camperplaats. We maken een wandeling en eten onze eerste menu del dia, daarna stoelen buiten en relaxen.

Zaterdag 5 Oktober

Op weg naar A Coruna maken we een stop in Ferrol. Een reuze grote parking om te staan maar de stad zelf heeft weinig te bieden. We doen een terrasje en verder ondernemen we weinig.
Zondag 6 Oktober

Vandaag naar A Coruna. Een korte trip tot we richting de camperplaats willen. De baan is afgesloten wegens festiviteiten en een agent die niet graag op zondag werkt stuurt ons zonder uitleg door.Dan maar proberen om er via een andere weg te komen. We komen in convooi met onze twee campers midden in het historisch centrum, dit kan nooit lukken. We vragen hulp aan enkele taxi chauffeurs en zij wijzen ons de richting aan die we moeten hebben om de stad uit te komen.

Het is voor Willy nog een heel karwei om door de kleine smalle straatjes terug op een redelijke baan te komen. Ondertussen is de zin er af en zoals Yanna altijd zegt hebben we eigenlijk onze neus vol van de stad en zoeken een rustige plaats op San Pedro de Visma waar het heerlijk rustig en mooi is

Maandag 7 Oktober

Een kleine tocht vandaag naar Illa de Aroussa. Een prachtig eilandje waar je via een leuke brug aankomt. De camperplaats is eenvoudig maar in orde. We maken een rondrit over het eiland en ontdekken een prachtig stuk natuur en een leuk centrum. We doen een terrasje en eten de lekkerste mosselen ooit.

Dinsdag 8 Oktober

Vandaag naar Portugal met als eerste stop Viano do Castello. Het weer valt tegen en eens we aan onze wandeling begonnen zijn begint het te regenen. We duiken op een terras om iets te eten en te drinken en voor de eerste keer worden we in Portugal bedrogen, een gigantische rekening die echt niet correct is.

Woensdag 9 Oktober

We willen naar de markt in Barcelos. Vermits de camperplaats in Barcelos niet echt groot is en altijd heel vol staat kiezen we voor de plaats in Esposende. Bij aankomst een leuke plaats met een heel leuk dorp. We maken een wandeling door het dorp en eten iets bij een chinees.

Donderdag 10 Oktober

Vandaag zoals gepland naar de markt in Barcelos. Het is niet de eerste keer dat we deze markt doen maar toch blijft het een leuke markt. Na de middag genieten we van de zon op ons prive teras.
Vrijdag 11 Oktober

Guimaraes is onze volgende bestemming. Het is een vlotte rit. Na de middag bezoeken we het kasteel en een stukje
van de oude stad.

Zaterdag 12 Oktober

Vandaag gans de dag rust en genieten van de laatste zonnestralen. Morgen geven ze regen.

Zondag 13 Oktober

Vandaag worden we wakker met regen. De moment om een heel stuk te rijden We rijden tot carvalho Costa de Lavos. Bij de aankomst staat de camperplaats al redelijk vol. We staan op 10 m van het strand en naast het dorp waar niets te zien is

Maandag 1 4 Oktober

W e vervolgen onze weg naar Badajoz. Bij aankomst zijn er nog enkele plaatsen vrij dus we hebben keuze. De auto wordt afgeladen en we maken een ritje naar de oude stad, waar we een menu del dia eten. In de namiddag komt de zon erdoor en we doen een terrasje in het nabij gelegen park.

Dinsdag 15 Oktober

Vandaag is het terug prachtig weer. We lopen over de markt in Badajoz. Het is een leuke markt maar geen grote en met weinig toeristen, dus leuk om rond te lopen. Verder genieten we van de zon.
Woensdag 16 Oktober

We doen vandaag een korte rit naar Merida, waar we als enige op een enorm groot terrein staan. We duiken het gezellige oude centrum in en pikken een terrasje mee.

Donderdag 17 Oktober

Vandaag gaat het naar Cordoba. Tegen 13uur zijn we terplaatse bij Peter Pan en geinstalleerd. Onze stoelen buiten en genieten van de zon
Vrijdag 18 Oktober

Na het ontbijt gaan we naar het oude Cordoba. Vermits onze vrienden hier nog niet waren brengen we terug een bezoek aan de Mezquita en opnieuw zijn we onder de indruk. Na het bezoek laten we ons gaan in een authentieke tapasbar. De rest van de dag is het genieten van de zon.

Zaterdag 19 Oktober

We staan op met grijs weer en er valt smosregen. We willen vandaag de Sinagoge bezoeken en nog enkele kleine straatjes doorkruisen. De singoge is niet meer dan een mooie kamer dus snel gezien. Vervolgens lopen we door de gezellige straatjes en we sluiten af in de tapasbar.

Zondag 20 Oktober

Vandaag weer terug een prachtige dag. We bezoeken de Medina Azahora. We rijden tot de grote parking en nemen vanaf daar een bus voor €2.5 tot de toegang. Het is een prachtig stuk geschiedenis waar we echt van genieten. Na de middag rijden we verder naar Montilla. Een klein culinair dorp met heel smalle straatjes waar de gpsdame ons door wil sturen met alle gevolgen van dien We zitten 2 keer vast en Willy heeft er werk aan. De camperplaats is ok we staan in het centrum het dorp is niets

Maandag 21 Oktober

We trekken vandaag naar El Torcal. We staan beneden op de parking en met de aoto rijden we naar boven en het is wederom prachtig.

Dinsdag 22 Oktober

We nemen een kijkje op de markt in Antequera Het is een kleine markt en doen een terrasje in het centrum. Na de middag gaan we verder naar Fuengirola waar we even blijven wonen en alles voorbereiden voor onze oversteek naar Marokko

Woensdag 23 Oktober

We genieten van het prachtige weer en van de terrasjes. We blijven hier in Fuengirola tot eind van de maand. Alles klaar maken voor Marokko en dan oversteken.